top of page
LOGO PAMPA ET CHARDON HEADER 2.png
LOGO PAMPA ET CHARDON.png

wedding planner

Organisation de mariages sur l'Île de Ré

CREATORS OF EMOTIONS & UNIQUE MOMENTS

Welcome to Pampa & Chardon, your wedding planner on Ré Island and La Rochelle.

We are creators of emotions and unique moments, like the newlyweds who come to us.

My name is Gaelle Delon, I am creative, passionate and involved.  For me, the relationship between the bride and groom and their wedding planner must be based on respect, trust and sharing. This is why, in creating my agency, I wanted my work to reflect these values and for us to share them together.

Prestations Mariage - Wedding Planner

YOUR WEDDING FROM A TO Z

Un accompagnement sur mesure pour créer le mariage de vos rêves !

 

✔︎ Un premier rendez vous

 

✔︎ Rencontre, définition des besoins, des envies et votre vison du jour J 
 

✔︎ Etude du thème souhaité : réalisation d’un moodboard.
 

✔︎ Réalisation d'un rétroplanning pour une sérénité totale jusqu'au jour du mariage.
 

✔︎ Recherche et sélection des meilleurs prestataires en fonction de vos envies et de votre budget:
Lieu de réception , Traiteur, Photographe/vidéaste, DJ, groupe de musique, Fleuriste, Officiant(e) de cérémonie laïque.

✔︎ Organisation et accompagnement aux RDV avec les prestataires.
 

✔︎ Conseils sur les prestations, suivi et finalisation.
 

✔︎ Création d’un plan d’implantation du Jour J 
 

✔︎ Prise de contact avec les invités    « clés ».
 

✔︎ Envoi des feuilles de route aux prestataires.
 

✔︎ Un accompagnement pour des préparatifs sans stress tout au long de la journée pour vivre à 100% cette journée.

GUEST MANAGEMENT

Profitez de votre mariage en toute sérénité.

 

 

✔︎ Accueil et coordination des prestataires, brief et gestion des équipes.


✔︎ Accueil et gestion des invités.


✔︎ Gestion des imprévus et des surprises.


✔︎ Coordination du cortège lors de la cérémonie, cocktail,dîner,animations...

 

✔︎ Présence et soutien toute la journée.

 

✔︎ Gestion du timing et planning détaillé du jour J.

OPTIONS

 

✔︎ Gestion des transports.

 

✔︎ Gestion des hébergements.

 

✔︎ Organisation du brunch du lendemain.

 

✔︎ Gestion de la papeterie.

COORDINATION
D-DAY

Pampa et Chardon vous offre son savoir-faire là où vous en avez besoin.

 

✔︎ Prise de relais sur les derniers préparatifs : Gestion des derniers détails, Coordination des livraisons, etc ...


✔︎ Besoin d'un coup de pouce

 sur la décoration et l'installation: Aide à la création d’un thème et choix des couleurs, Mise en place le Jour J, etc..

 

✔︎Organisation du Welcome Dinner.

 

✔︎Organisation du brunch du lendemain : Sélection du lieu et planification du menu, Aménagement d’espaces, Gestion de la logistique pour les invités, etc ...

 

✔︎ Aide à la gestion de vos invités: Organisation des transports, Gestion des hébergements, Préparation de welcome bags pour les invités.

 

✔︎ Création de moments surprises.

.

✔︎ Organisation d’une cérémonie laïque personnalisée : Coordination avec l’officiant, Installation des arches et assises pour les invités.

 

✔︎ Soutien pour les imprévus: Solutions rapides pour les problèmes de dernière minute.

 

Tout est possible !

Demande en Mariage sur l'île de ré - la rochelle

Un accompagnement complet pour une demande en mariage inoubliable.

 

✔︎ Premier contact pour organiser la surprise : Écoute de vos souhaits, Conseil sur les tendances et idées originales pour surprendre votre partenaire, Planification d’une expérience personnalisée.

 

✔︎ Organisation du déroulé et choix du lieu : Recherche et proposition de lieux adaptés, Élaboration d’un planning détaillé, Coordination discrète pour préserver l’effet de surprise.

 

✔︎ Coordination des prestataires pour le jour de la demande: Shooting photo, boissons, buffet savoureux, etc

 

✔ Installation de la scénographie en fonction du lieu choisi : Création d’un décor féerique en harmonie avec le lieu  (salon cosy, vaisselle, fleurs, bougies), Mise en place d’éléments personnalisés, Décoration thématique.

 

✔︎ Gestion complète de la formule par Pampa et Chardon : Présence sur place pour superviser l’installation et garantir la perfection des détails, Gestion des imprévus en toute discrétion.

les avis clients

J'ai eu le plaisir de collaborer avec Gaëlle pour un événement organisé dans un lieu magnifique, à la Rochelle. L'expérience a été tout simplement exceptionnelle. Gaëlle est une personne passionnée par son métier et cela se ressent dans son travail. La synergie de groupe , lors de cet événement, était excellente, et les énergies positives qu'elle a su insuffler ont rendu cette collaboration particulièrement agréable.
Merci encore pour ce moment.
LOGO PAMPA ET CHARDON NOIR.png

COMPLETE ORGANIZATION OF YOUR WEDDING 

Organisation de mariages sur l'Île de Ré

Our profession is a passion. Our expertise: create a unique event for you.

By choosing our agency for the organization of your wedding, you are opting for complete and benevolent support, an available contact person and strength of proposal and atranquility  of spirit guaranteeing you to take full advantage of this magical moment.

"I will be able to analyze every aspect of your sensitivity to imagine and realize the wedding of your dreams.

Together we will create a relationship of trust, always respecting your desires and your decisions."  

signature.png
ORGANISATION DE A A Z

360° ORGANIZATION

"CREATE AN UNFORGETTABLE EVENT"


Do you have the date and the guests?

It's a great start. As for the rest, we take care of everything.

From our first meetings, we define the main lines of the organization of your wedding then, over the months of preparations, we refine together the smallest details. 

 

Reception venue, caterer, florist, photographer, I will select for you the most talented service providers, those who have proven themselves and who will give their best on D-Day. 

Sense of listening, advice, pragmatism and creativity, I meet you, guide you and accompany you until the first dance.

Your D-Day is orchestrated in accordance with your desires and your budget and you can count on our discreet presence to coordinate your wedding and manage any unforeseen events.

MANAGEMENT OF YOUR GUESTS

"BE PRESENT DOWN TO THE SMALLEST DETAIL"

 

Organizing your wedding on "Île Ré" is not so simple when it comes to housing and supervising the movements of all your guests.

This is why, to further facilitate the organization of your day, Pampa & Chardon hasselected for you the best places towelcome your loved ones. 

We take care of finding hotels or villas near your location de reception whose standing and services will live up to your desire to receive.

We also offer to take care of transfers from the station or the airport and de reserve for 

you the rental vehicles that your guests may need: cars, minibuses, or even bicycles.

The opportunity for your loved ones to discover more about the island and to take full advantage of their stay in this idyllic place.

Gestion des invités
Coordination Jour J

D-DAY COORDINATION

YOUR DREAM DAY, LESS STRESS!

 

You want to personally take charge of the creation of your wedding, draw  the outline and  select your service providers yourself.

However, you make the wise decision to enjoy this unique day with your loved ones.

As a true conductor, I will be your relay a few months before your wedding and will be present to guarantee the fluidity you expect on D-Day.  

Anxious to ensure the smooth running of the day and coordinate all of your service providers,  I make sure that everything goes as you wished so that you can enjoy this day so anticipated.

citation 2.png

FRIEDRICH NIETZSCHE

organisation de mariages ile de re.png

#WEDDINGISLANDOFD

Organisation de mariages sur l'Île de Ré

FIND US ON OUR NETWORKS

Follow our events and news on Facebook and Instagram

  • Instagram
  • Facebook

ALL OUR EVENTS

#BURIALLIFEOFYOUNGDAUGHTER   #BURIALLIFEOFBOY #EVENINGANNIVERSARY #EVENINGPRIVATE

Want to create a magical moment?

Pampa & Chardon is also an event agency that will know how to sublimate your desires and accompany you in the organization of your bachelor parties, birthdays or private parties.

Ré Island is a privileged destination to meet up with your friends and family, and whatever your project is, I will be able to accompany you to organize an authentic and original event that reflects your personnality. 

bottom of page